Vahtpolüuretaan ehk poroloon

Poroloon ehk õige nimega vahtpolüuretaan on pehme ja elastne vaht, mille mahust ligi 90% moodustab õhk.  Seetõttu on poroloon inimsõbralik – lõhnatu, hingav ja higistamist mittetekitav materjal. Aja jooksul valguse toimel porolooni värvus muutub, kuid  tehnilised omadused ei muutu.

Eelmistel aastakümnetel toodetud porolooni ei saa võrrelda tänapäeva porolooniga. Kuni 90-ndate aastate alguseni kasutati tootmisprotsessis gaasi tekitava lisaainena kahjulikku keemilist ainet freooni, tänapäeval aga vett. Lisaks freoonile kasutati tootmises ka palju teisi ebatervislikke, puhastamata ja mujal maailmas mittekasutatavaid aineid, mis  kahjuks kujundas inimeste arvamust porolooni suhtes.

Tänapäeva porolooni tootmiseks kasutavad Euroopa vahtpolüuretaani tootjate assotsiatsiooni  EUROPUR liikmed kaasaegset tehnoloogiat ning kõik tooted on valmistatud freoonivabalt ega sisalda muid kahjulikke ühendeid.

Suurim porolooni tarbija on mööblitööstus, mille ettevõtete vajadusi arvestades valmistatakse mitmeid erinevaid porolooni marke, mis eristuvad üksteisest pehmuse, tiheduse, tugevuse, elastsuse ning vastupidavuse poolest. Erinevaid porolooni marke kasutatakse erinevate toodete valmistamiseks. Väide, et poroloon ei kesta tulenebki sellest, et kahjuks kasutatakse (eelkõige odava hinna taotlusel) mõne toote valmistamiseks porolooni marki, mis ei sobi selle toote jaoks. Tegelikult on porolooni eluiga olenevalt kasutusalast kuni 10 aastat eeldades, et kasutatud on tootesse tehniliste omaduste poolest sobivat porolooni.

Kõike eelpool toodut arvestades – poroloon on sobilik materjal kõigile inimestele, kaasa arvatud allergikutele. Poroloontoote ostmisel tasub kindlasti tunda huvi, milline on sisu, ning kas see vastab teie vajadustele ja kas see on just teile sobilik.

Furnico OÜ toodetes kasutatav poroloon on saanud ka Eesti Allergialiidu heakskiidu ning seega sobivad need tooted ka allergilistele inimestele.

Lateks

Lateks on kummipuu Hevea Brasiliensis piimmahlast toodetud naturaalne, elastne ja vastupidav materjal.

Lateksi tootmisprotsess

Vahustamine

Lateksit vahustatakse mikseriga teatud aja jooksul, mille pikkus sõltub soovitavast tugevusastmest.

Pihustamine

Lateksvaht pihustatakse läbi vooliku konveierile, kus vaht muutub geeljaks massiks.

Kuumutamine

Seejärel läheb konteiner kuumakambrisse 25 minutiks, kus kuumus on 100O C. Kuumuse mõjul saavutatakse vulkaaniseerimisefekt, mille tulemusel moodustub geeljast massist tuttav elastne kumm.

Pesemine ja kuivatamine

Lateks pestakse korralikult, et eemaldada kõik keemilise töötluse jäägid. Seejärel kuivatatakse ettevaatlikult.

Viimistlus

Kuivatatud tooted perforeeritakse ja lõigatakse sobivasse suurusesse.

Vedrustus

Vedrustus on iga madratsi ja kogu pehme mööbli süda, sest paneb aluse mööbli mugavusele, toestades erinevaid pehmendusmaterjalide kihte. Seega on vedrustus madratsi või mööbli edasise kasutamise seisukohalt väga oluline.

Vedruplokk koosneb mitmete omavahel ühendatud vedrude ridadest.

Vedrustus garanteerib mehaanilise ja pikaajalise hügieenilise mugavuse ka mitmeaastase kasutamise järel. Pehmendusmaterjalide vahel olev õhuvahe, milles vedrustus asetseb, võimaldab õhu paremat liikumist ja seeläbi parandab magamismugavust.

  1. Vedrustus on tervislikum kui teised materjalid, kuna võimaldab õhu ringlust madratsis. Kehast eralduva niiskuse ärajuhtimine on seetõttu kiirem kui teiste materjalide puhul.
  2. Tänu heale mikrokliimale madratsi sees väheneb tolmulestade tekkimise oht 60%.
  3. Vedrumadratsil saab magaja vabalt asendit muuta.
  4. Kõrge kvaliteediga vedrusüsteemid kestavad kaua ja selle perioodi jooksul ei ole täheldatud erilisi muutusi vetruvuse vähenemise osas.
  5. Vedruplokid ei ole loodusele kahjulikud, kuna kõik materjalid on taaskasutatavad.

Madratsites kasutatakse kolme tüüpi vedrustust.

Bonnell-vedrustus

Bonnell vedrusüsteem on kujunenud klassikuks vedrusüsteemide hulgas. Üksikud vedrud on asetatud ridadesses ja ühendatud spiraalse traadiga. Iseloomulikuks jooneks on Bonnell vedrusüsteemi puhul vedru topeltkooniline kuju. Bonnell vedrustusel on väga hea õhu läbilaskvus.

Tihevedrustus LFK  (Lightweight)

LFK vedrustus on väikese läbomõõduga traadist kerge vedrustus. Traat on termiliselt töödeldud, et suurendada vastupidavust.  Otsakeermete kuju on peaaegu neljakandiline, mis tekitab nn liigendefekti, seetõttu soovitatakse sellise vedrustusega madratseid kasutada mehaanilelt seadistatavates voodites.

LFK vedrustuse põhilised eelised:

  • väga paindlik vedrustus, seetõttu sobiv seadistatavates voodites
  • vedrude suur kogus tagab vetruvuse ja on väga hea tugi seljale
  • tihedalt asetsevad vedrud on heaks aluseks nende peale asetatavatele pehmendusmaterjalidele (polstrile)

Pocket-vedrusüsteem (taskustatud)

See vedrusüsteem, mida iseloomustavad eriline mugavus ja mitmekülgsus, muutub polstermööbli ja madratsitootjate hulgas järjest populaarsemaks. Üksikud vedrud on asetatud riidest taskutesse, mis omavahel ühendatakse liimimise teel.

Mitmetsooniliste taskustatud vedrusüsteemide puhul kasutatakse tsoneeritud vedrudes erineva läbimõõduga traate,  mistõttu vedrud annavad erinevatele tsoonidele erineva jäikuse ja pehmuse. Populaarsemad on 5- ja 7-tsoonilised vedrusüsteemid.

Pocket-vedrusüsteemi eelised:

  • hea vetruvus, kuna iga vedru töötab iseseisvalt
  • hea keha toestus
  • mugavus
  • hääletu vedrustus